Tα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας ηλεκτρονικού εμπορίου B2C 2017 στην Ελλάδα

Η ετήσια έρευνα ηλεκτρονικού εμπορίου του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν (ELTRUN), διοργανώθηκε από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (ΔΕΤ) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), με τη συμμετοχή 1300 online αγοραστ...

 Άρθρα   Φεβρουαρίου 16, 2018

Tα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας ηλεκτρονικού εμπορίου B2C 2017 στην Ελλάδα

Η ετήσια έρευνα ηλεκτρονικού εμπορίου του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν (ELTRUN), διοργανώθηκε από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (ΔΕΤ) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), με τη συμμετοχή 1300 online αγοραστών. Η έρευνα διεξήχθη το διάστημα των τελευταίων μηνών του 2017.

Αυξήσεις σε σημαντικούς τομείς με διαμόρφωση θετικού κλίματος στην ηλεκτρονική επιχειρηματικότητα

  • Αύξηση τζίρου του ηλεκτρονικού εμπορίου.
    Το 2017 περίπου 3.5 εκατομμύρια Έλληνες υπολογίζεται ότι αγόρασαν μέσω Διαδικτύου προϊόντα/υπηρεσίες συνολικής αξίας 4.5-5 δις € από 4 δις € που ήταν το 2016.
  • Αύξηση χρήσης των κινητών συσκευών για ηλεκτρονικές αγορές.
    Οι κινητές συσκευές με 75% υπερισχύουν στην χρήση των σταθερών συσκευών (54%).
  • Αύξηση των νέων Online αγοραστών.
    Σχεδόν 2 στους 10 online καταναλωτές ξεκίνησαν να αγοράζουν ψηφιακά το 2017, σε σχέση με 1 στους 10 που είχαν ξεκινήσει το 2016.
  • Αύξηση των Online αγορών σε σχέση με τις αγορές από φυσικά καταστήματα.
    Που σημαίνει ότι 1 στους 3 καταναλωτές πραγματοποίησαν ψηφιακά τις μισές από τις αγορές τους το 2017.
  • Αύξηση των online αγορών από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα σε σχέση με τα ξένα.
    Περίπου 7 στους 10 καταναλωτές πραγματοποίησαν πάνω από το 90% των αγορών τους σε ελληνικά e-shops το 2017 (το 2016 ήταν 6 στους 10 αντίστοιχα).
  • Αύξηση της χρήσης πλαστικού χρήματος με μείωση ρίσκου είσπραξης.
    Πιο συγκεκριμένα, οι χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες με ποσοστό 64% και 42% αντίστοιχα, προηγούνται συγκεντρωτικά σε σχέση με την αντικαταβολή (57%), e-Wallets (17%) και Paypal (9%).
  • Αύξηση του αριθμού των ηλεκτρονικών καταστημάτων.
    Στην Ελλάδα πλέον λειτουργούν περίπου 7000 επιχειρήσεις με ηλεκτρονικά καταστήματα.

Σχέσεις αμφίδρομης ενίσχυσης του ηλεκτρονικού και του φυσικού καταστήματος

  • Τα ηλεκτρονικά καταστήματα επηρεάζουν ακόμα και τις φυσικές αγορές.
    Οι Έλληνες online αγοραστές κάνουν τις μισές φυσικές αγορές τους, αφού πρώτα ψάξουν onlineστις μηχανές αναζήτησης ή/και στις υπηρεσίες σύγκρισης τιμών.
  • Ταυτόχρονα οι Έλληνες online καταναλωτές κάνουν 1 στις 5 αγορές τους, εφόσον έχουν επισκεφθεί πρώτα το φυσικό κατάστημα.

Μεγάλα περιθώρια για βελτίωση της αφοσίωσης του καταναλωτή

  • Χαμηλή αφοσίωση (loyalty).
    Το 65% των OnLine αγοραστών δηλώνει ότι 1 στις 2 αγορές του πραγματοποιείται σε κατάστημα που επισκέφθηκε μόνο 1 φορά μέσα στον χρόνο, γεγονός που ίσως φανερώνει μία αδυναμία πολλών ηλεκτρονικών καταστημάτων να «εμπνεύσουν» εμπιστοσύνη, έτσι ώστε οι αγοραστές τους να ξαναεπιστρέψουν.

Με ποια κριτήρια οι καταναλωτές αγοράζουν online και επιλέγουν eshop

Λόγοι που οι καταναλωτές αγοράζουν OnLine

  • 75% Βρίσκουν καλύτερες τιμές
  • 52% Επιθυμούν άμεση σύγκριση προϊόντων (τιμή, χαρακτηριστικά)
  • 47% Βρίσκουν προϊόντα που δεν υπάρχουν σε φυσικά καταστήματα
  • 41% Βρίσκουν εύκολα νέες προσφορές
  • 38% Υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων
  • 37% Βρίσκουν εύκολα προϊόντα από το εξωτερικό
  • 33% Δεν διαθέτουν πολύ ελεύθερο χρόνο

Λόγοι που εμπιστεύονται ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και γιατί τους κερδίζει ως πελάτες:

  • 46% Μου προσφέρει ασφαλή τρόπο πληρωμής μέσω γνωστού φορέα
  • 42% Έχει χαμηλές τιμές και προσφορές
  • 37% Είναι γρήγορο και εύκολο στην πλοήγηση και εύρεση αυτών που ψάχνω
  • 35% Έχει ξεκάθαρους όρους χρήσης π.χ. επιστροφή προϊόντων
  • 32% Διαβάζω καλές κριτικές γι’ αυτό σε blogs, forums κλπ.
  • 29% Έχει ένα εύχρηστο και καλοσχεδιασμένο site
  • 27% Υπάρχει και αντίστοιχο φυσικό κατάστημα για εξυπηρέτηση
  • 26% Με εξυπηρετεί άμεσα κατά τη διάρκεια αλλά και μετά την αγορά
  • 25% Προσφέρει άμεση/ δωρεάν παράδοση παραγγελιών

Κατηγορίες προϊόντων που ξεχώρισαν

Οι 10 πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων:

  • 83% Ταξιδιωτικές υπηρεσίες
  • 72% Διαμονή σε καταλύματα
  • 67% Εξαρτήματα & περιφερειακός εξοπλισμός
  • 66% Εισιτήρια (εκδηλώσεις)
  • 61% Ένδυση/Υπόδηση
  • 59% Παραγγελία έτοιμου φαγητού
  • 49% Βιβλία
  • 47% Ηλεκτρονικές συσκευές
  • 45% Προϊόντα προσωπικής φροντίδας
  • 41% Βιταμίνες/ Συμπληρώματα Διατροφής

Κατηγορίες προϊόντων που πρωτοστάτησαν

Σε ποιες ξοδεύτηκαν τα περισσότερα χρήματα

  • Ταξιδιωτικές υπηρεσίες
  • Καταλύματα
  • Εισιτήρια

Σε ποιες πραγματοποιήθηκαν οι περισσότερες παραγγελίες

  • Εισιτήρια
  • Έτοιμο φαγητό
  • Ταξιδιωτικές υπηρεσίες

Σε ποιες παρατηρήθηκε μεγαλύτερη αύξηση OnLine αγορών

  • Έτοιμο φαγητό
  • Εισιτήρια
  • Βιταμίνες/ Συμπληρώματα Διατροφής

Πηγή

Copyright © 2014-2024 Deltalab Logo. All Right Reserved.
RSS