Στα 1.818 ευρώ η κατά κεφαλή δαπάνη για online αγορές

Το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο αυξάνεται σταθερά και η Ελλάδα έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά αγορών, υπογραμμίζεται στην τελευταία έρευνα του European ecommerce.

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα η μέση ετήσια δαπάνη των ενεργών Ελλήνων καταναλωτών που αγοράζουν διαδικτυακά έχει αυξηθεί από τα 1.556,7 ευρώ τo 2015 και τα 1.689,4 ευρώ το 2016, στα 1.758,3 ευρώ το 2017. Για τη φετινή χρονιά η πρόβλεψη είναι ότι η μέση ετήσια δαπάνη των ενεργών χρηστών ηλεκτρονικών αγορών θα ανέλθει στα 1.818,8 ευρώ.

Σύμφωνα με το European ecommerce, το ποσοστό των e-shoppers στην Ελλάδα αγγίζει το 36,4% του πληθυσμού, ενώ η ανάπτυξη από έτος σε έτος της συγκεκριμένης αγοράς παραμένει διψήφια. Το 2017 η συγκεκριμένη αγορά αυξήθηκε κατά 21,95% σε σχέση με το 2016. Τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου (2017) τον εμφάνισε πέρυσι η Ρουμανία +37% και ακολουθούν η Ουκρανία +31%, η Πορτογαλία +23%, η Ελλάδα +22%, η Βουλγαρία +22% και η Ιταλία +17%.

Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 8η θέση πριν το τέλος στις αγορές μέσω διαδικτύου ισοβαθμώντας με την Πορτογαλία. Σε χαμηλότερη θέση βρίσκεται η Ιταλία, η Κύπρος, η Σερβία, η Κροατία, η Βουλγαρία και η ΠΓΔΜ. Πρωταθλητές του online shopping η Ολλανδία, η Ελβετία, η Σουηδία, η Δανία, το Λουξεμβούργο, η Μεγάλη Βρετανία και η Γερμανία.

Σε ό,τι αφορά τις διασυνοριακές ηλεκτρονικές αγορές οι περισσότερες καταγράφονται σε πΓΔΜ και Πορτογαλία (85%) όταν στην Ελλάδα είναι στο 25%. Με βάση την ίδια έρευνα το 15% των Ελλήνων καταναλωτών ισχυρίζεται ότι αγοράζει μόνο διασυνοριακά, ποσοστό αρκετά υψηλό σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως υπογραμμίζεται στην έρευνα.

Capital