Οι τάσεις στο Digital Marketing

Οι εξελίξεις στο χώρο της πληροφορικής προωθούν τις νέες τάσεις και τις εξελίξεις στον χώρο του Digital Marketing. Αυτές είναι οι κυριότερες τάσεις που προβλέπεται πως θα κυριαρχήσουν στον χώρο του Digital Marketing τα επόμενα χρόνια.

Εξατομικευμένη Απεύθυνση

Personalised marketing σημαίνει πολλές και μικρές καμπάνιες οι οποίες αφορούν λίγα ή ένα προϊόν ή μια υπηρεσία της επιχείρησης σας και απευθύνονται όχι σε όλους τους εν δυνάμει πελάτες, αλλά σε συγκεκριμένες ομάδες. Το σενάριο της μίας καμπάνιας Google Adwords για όλους και για όλα και της μίας διαφήμισης στο Facebook που θα απευθύνεται σε όλους, έχει τελειώσει.

Το Facebook, μέσω του Facebook Pixel και των Custom Audiences, οδηγεί τη διαφήμιση προς την κατεύθυνση της εξατομικευμένης απεύθυνσης. Η Google με την αναβάθμιση του Google Analytics δείχνει επίσης προς αυτή την κατεύθυνση, παρέχοντας μια ισχυρή πλατφόρμα ελέγχου και παρακολούθησης της διαφήμισης.

Custom Audiences και διαφημίσεις στο Facebook

Το Facebook Pixel είναι ειδικό κομμάτι κώδικα το οποίο εγκαθίσταται στην ιστοσελίδα σας και το οποίο “κλειδώνει” κάθε χρήστη του διαδικτύου ο οποίος μπαίνει στην ιστοσελίδα σας έχοντας ανοιχτό τον λογαριασμό του στο Facebook σε ένα άλλο tab του browser.

Αυτό σημαίνει ότι αν επισκεφτούν την ιστοσελίδα σας μέσα σε ένα μήνα 100 άτομα, και αν οι 80 από τους 100 έχουν ταυτόχρονα ανοιχτό το Facebook, τότε το Facebook Pixel καταγράφει αυτούς τους 80, με αποτέλεσμα να μπορείτε αργότερα να απευθύνετε διαφήμιση σε αυτούς τους 80 χρήστες συγκεκριμμένα.

Το Custom Audiences είναι ένας τρόπος που παρέχει το Facebook για δημιουργία κοινών απεύθυνσης για τις διαφημίσεις σας. Τα custom audiences δημιουργούνται από λίστες e-mails ή από το Facebook Pixel.

Για παράδειγμα, μπορείτε να φτιάξετε μια διαφήμιση στο Facebook που να απευθύνετε σε όσους επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα σας το τελευταίο τρίμηνο. Ή να φτιάξτε μια διαφήμιση που να απευθύνεται σε όσους πάτησαν το κουμπί «επικοινωνία» ή το κουμπί «about us» στην ιστοσελίδα ή το e-shop σας.

Live Chat

Το live chat αποτελεί ένα άμεσο εργαλείο marketing. O πελάτης μπορεί να ρωτήσει οτιδήποτε τον ενδιαφέρει και εσείς να του απαντήσετε ζωντανά, σε πραγματικό χρόνο.

Instagram & Youtube

Η πλοήγηση στο διαδίκτυο γίνεται πλέον περισσότερο μέσω smartphones και οι ταχύτητες πρόσβασης βελτιώνονται συνεχώς, αυτό σημαίνει ότι το Ιnstagram και το Υoutube που περιέχουν εικόνες και βίντεο, γίνονται πιο πλατιά και εύκολα προσβάσιμα. Το Instagram και το Youtube αναμένεται να κυριαρχήσουν στον τομέα του Social Media Marketing ίσως και εντός του τρέχοντος έτους.

Online Βιντεομαθήματα & Webinars

Τα βίντεο κερδίζουν χώρο και κατά συνέπεια κερδίζει χώρο και η παροχή βιντεομαθημάτων και οδηγιών πάσης φύσεως αλλά και τα online webinars.

Live Events

Το Facebook, το Instagram και το Youtube παρέχουν τη δυνατότητα ζωντανών εκμπομπών και βελτιώνονται διαρκώς.

Voice Optimised Content

Η τεχνολογία αναγνώρισης φωνής αναπτύσσεται ραγδαία. Μέχρι το 2020 αναμένεται ότι το 50% των αναζητήσεων στο διαδίκτυο θα γίνεται με φωνητική αναζήτηση και όχι με πληκτρολόγηση. Οι διαφορές μεταξύ της αναζήτησης με λέξεις-κλειδιά (πληκτρολόγηση) και ολοκληρωμένων προτάσεων φυσικής γλώσσας (ομιλία) είναι πιθανό να οδηγήσει στην ανάγκη για περεταίρω βελτιστοποίηση SEO των ιστοσελίδων και αλλαγές στον τρόπο που γράφετε το περιεχόμενο (content).

«Ξέρω κι εγώ να φτιάχνω διαφημίσεις στο Facebook, δεν είναι τίποτα. Πατάς εδώ, εκεί και έτοιμο!”. “Έχω και έναν ανηψιό σαϊνι, θα μου το κάνει σε ένα απόγευμα!».

Πλέον δεν αρκεί να “κάνω μια διαφήμιση στο Facebook ή στο Google AdWords”. Το αποτελεσματικό Digital Marketing απαιτεί λεπτομερή μελέτη της αγοράς, ρεαλιστική στοχοθεσία (βάσει προϋπολογισμού) και σχεδιασμό με βάση τις ανάγκες. Δεν υπάρχει μία λύση για όλες τις περιπτώσεις.